My Nuffnang

Monday 2 January 2012

emmm...nk upgrade breastpump lagi

Sepanjang aku menyusukan Kasih Humaira, Avent Manual dan Spectra 3 itula yg byk berjasa kepada aku..tapi sejak pindah balik ke Semenanjung, aku rasa susah pulak ngan S3 ni..sbbnya, surau di kolej br aku ni takde power supply..adalah sukar utk mengepam memandang S3 ni menggunakan direct power supply..kenalah aku menumpang di bilik ketua unit ataupun kalo sempat balik umah time lunch hour, br pam di umah...dan ini sgtla tidak seronok

Tidak lama kemudian, aku disahkan pregnant anak kedua..selama aku pregnant, projek mengepam dihentikan buat sementara waktu sbb alahan yg teruk dan kesakitan di nipple...dengan berat hati,  Kasih Humaira dikenalkan dgn susu formula pada umur 1 thn 3 bln..tp biler di rumah dengan aku, dia akan direct breastfeeding..itu je la yg mampu aku buat..

Syukur alhamdulillah, aku selamat melahirkan baby boy..dan Humaira pun tumpang gembira sbb blh tumpang menyusu dgn susu yg melimpah-ruah ni..alhamdulillah..stlh start bekerja, keinginan aku utk mencari pam yg menggunakan kuasa bateri kembali membara..hahaha...satu2 nya pilihan yg paling menepati kriteria (doublepumping,bateri/letric,mobile) ialah MEDELA FREESTYLE yang mana harganya mencecah riban2 itu..huhuhu..

 Setiap hari aku stalking Freestyle ini..belum mampu beli,tp syok baca blog Freestyler yg lain...dah tersurat rezeki aku, aku terbaca iklan sorg mommy yg nk jual Freestyle baru dia(dlm waranty lagi tu) dgn harga yg mampu milik...secondhand pun secondhand la janji Freestyle..hahaha

So, inila gadget2 kesayangan aku..muaahhhhh

No comments:

Post a Comment