My Nuffnang

Wednesday 20 June 2012

Sharing is Caring...


Aku pernah terbaca satu cerita dlm fb sorg hamba Allah ni..ceritanya lebih kurang mcm ni la...ada sorang makcik tu kejenya sbg cleaner je..kalo diikutkan,gaji makcik ni hanya cukup pakai dan mkn dia sekeluarga je..tp bos tpt dia keje ni slalu nmpk makcik ni belanja kawan2 dia yg lain makan...so, satu hari bos ni pun bertanya pada makcik tu, "makcik,kenapa makcik belanja kwn2 makcik pdhal gaji makcik bukannya besar sgt??"..pastu makcik tu jawab mcm ni, "kalo nk tunggu makcik kaya br boleh makcik bersedekah,gamaknya makcik takkan dpt bersedekah smpi bila2".....

haaaa...lebih kurang mcm tu la citernyaa...touching tak? touching tak??...hihi...bg aku,citer tu amat terkesan dlm hati aku..ia menyedarkan aku bahawa dgn bersedekah,ia takkan membuatkan kita papa kedana...kalo selama ni kita slalu rs duit tak cukup (itu sbbnya susah nk bersedekah) tp sebenarnya kita yg tak bersyukur dgn rezeki yg Allah limpahkan ke atas kita...

Abah aku kata, tak payahla bersedekah sekali byk2 sgt(itu terasa berat nk bersedekah tu)..tp bersedekahlah skit2 tp berterusan...waallahualam...

skrg ni kalo aku g psr mlm n ada nmpk pakcik2 or makcik2 yg uzur or buta main alat muzik or sbgnya, aku ajar humaira sedekahkan RM1 kat dorg

No comments:

Post a Comment